Privacy medewerkers bij inzageverzoek log-overzicht

Hoe borg ik de privacy van mijn medewerkers bij een inzageverzoek van het log-overzicht?

In de AVG en de Wabvpz is bepaald dat een betrokkene recht heeft op inzage. Bij een inzage mogen de rechten van anderen niet worden geschaad.

In de NEN 7513 wordt een getrapte manier voor het verschaffen van inzage in de loggegevens beschreven. Daarbij wordt in reactie op het inzageverzoek, in het log-overzicht allereerst de naam van de verantwoordelijke (bijv. een afdelingshoofd of directeur) getoond. Als de betrokkene een vervolgvraag stelt over een specifieke handeling/gebeurtenis uit het log-overzicht, dan kan en moet de zorgorganisatie de belangen van de medewerker die het betreft én de belangen van de betrokkene tegen elkaar afwegen. Afhankelijk van de omstandigheden en de belangen die spelen, kan ervoor gekozen worden of de naam van de medewerker bekend wordt gemaakt. Deze inschatting wordt per casus gemaakt. Hiermee worden zowel de belangen van de medewerker alsook de belangen van de betrokkene in het oog gehouden.